Site logo

7 webtips om meer reservaties binnen te halen voor jouw restaurant

We weten ondertussen dat online marketing steeds belangrijker wordt, dit geld ook voor de horeca wereld. Als je een restaurant of brasserie hebt komen extra reservaties altijd van pas. Met de volgende tips overtuig jij potentiële klanten die nog langs de zijlijn staan.

  1. Bekijk het menu op je gsm

Krijg meer reserveringen met een smartphone-vriendelijke website. Wil je weten of dat bij jullie het geval is? Surf eens naar Google en test het uit. Waarom? Omdat 70% van de Belgen met hun smartphone op het web surft. Als je je website aanpast met grotere lettertypes, knoppen en algemene lay-out, zal Google dit belonen. Google zet je hoger in de ranking en meer mensen gaan je website bezoeken. Mooie kans, toch?

  1. Vindt je klant je keuken?

Klanten zoeken naar jou omdat ze informatie willen. Geef hen die ook. Meteen. Met een goed ingevulde Google-

locatiepagina. Dit kan je makkelijk zelf doen door zoveel mogelijk
gegevens in te vullen.  Koppel ook de Google-pagina aan je echte website.Als je naar instellingen gaat krijg je een HTML-code die je aan de codering van je website toevoegt. Je Google-locatie en je website zijn nu verbonden.

  1. Kruid je Facebook-pagina

Bouw een vertrouwensband op met je klanten. Dit kan perfect via je Facebook-pagina. Lever unieke informatie en hou je klanten op de hoogte van je dagelijkse activiteiten. Verhoog de betrokkenheid door hen in
spraak te geven. Denk maar aan een “kies jouw favoriete smaak” actie voor je nagerecht.

  1. Hergebruik je restjes

Een website en een relevante Facebook-pagina hebben nood aan goede content. Maar hoe kom je daaraan? Heel simpel, maak gebruik van vaste informatie die je kan herhalen. Zo blijf je in contact met je klanten terwijl je verder werkt aan een nieuw gerecht.

  1. Online smaakt alles beterClose-up of fresh food served at table in restaurant

Maak je nog steeds gebruik van traditionele kanalen? Of maak je helemaal geen reclame? Online kan je voor eender welk budget adverteren en dit meteen opvolgen en beheren. Het grootste voordeel is dat je je heel specifiek kan richten op je  doelgroep. Ben je een Italiaans restaurant ? Gebruik dan Facebook om je te richten op alle liefhebbers van de Italiaanse keuken.

  1. Durf smaken te combineren

Maak gebruik van al je kanalen. Laat de consument van het ene naar het andere kanaal overschakelen zodat je boodschap dubbel zoveel impact heeft. Maak bijvoorbeeld een sfeervolle promotiefilm voor het bedrijf op YouTube met een link die verwijst naar je website. Probeer daarbij duidelijk te vertellen wat je klanten eraan hebben. Bijvoorbeeld ‘like ons op Facebook’. Maar waarom?  Een beter voorbeeld: ‘like ons op Facebook en stem op jouw favoriete gerecht van de maand’. Dit zorgt voor een hoge betrokkenheid omdat de consument zijn mening kan geven.

  1. Geef een vegetariër geen vlees

Lever enkel de informatie die belangrijk is voor de consument. Bij de zoektocht naar een restaurant wil hij meteen je menukaart, je openingsuren en de mogelijkheid om te reserveren vinden. Een goede web bouwer weet meteen hoe dat moet.

 

Wil je meer tips? Kijk dan eens naar deze 9 marketing tips voor restaurants

Comments

  • No comments yet.
  • Add a comment