Gault&Millau organiseert tweede Culinary Innovators Awards

Vorige maandag organiseerde Gault&Millau voor het tweede jaar op rij de Culinary Innovators Awards. Tijdens deze awardshow werden negen verschillende prijzen uitgedeeld aan de meest innovatieve culinaire persoonlijkheden en organisaties van afgelopen jaar. Bekende namen zoals Quique Dacosta, Sang-Hoon Degeimbre, David Martin, Roger Van Damme en verscheidene andere internationale namen kwamen langs en werkten voor de gelegenheid samen aan een exquise maaltijd voor bijna 450 foodies.

Negen uitzonderlijke innovators gaven de laatste maanden tot jaren het beste van zichzelf. Dit leverde verschillende fantastische projecten op die de culinaire wereld een boost gaven op verschillende vlakken binnen de sector. We denken hierbij aan de beste filosofie als restaurant zijnde, tot de beste digitale culinaire innovatie. De Culinary Innovator of The Year Award beloont in verschillende categorieën de volgens Gault&Millau grootste culinaire innovatieve denkers van het moment.

De Culinary Innovators

In totaal hebben er meer dan 70 verschillende innovatieve culinaire persoonlijkheden en organisaties deelgenomen aan de awards. Na de eerste ronde bleven er nog 40 kandidaten over. Zij mochten naar de finale. Deze finale bestond uit de meest innovatieve denkers per categorie van het afgelopen jaar.

Gault&Millau wilt met deze awards de gastronomische wereld tot innovatie aanzetten en stimuleren. Ze hebben een online en offline platform gelanceerd waar koks, experts en foodies van gedachten kunnen wisselen over de toekomst van de gastronomie. Het platform heeft de naam CulinaryInnovators.com.

In de loop van het jaar hebben zij in Vlaanderen en Wallonië bovendien verscheide debatten georganiseerd met koks en professionals. Over de toekomst van de gastronomie en de vooruitzichten op gebied van innovatie werd er stevig gebrainstormd en gediscuteerd. Elke bijeenkomst werd een bron voor een heleboel ideeën en toekomstige projecten. Gault&Millau wil de inspiratie bevorderen en bijdragen aan de blijvende inbreng van de Belgische gastronomie in de wereldkeuken.

Innovatie binnen Gault&Millau

Ook Marc Declerck, de Managing Director van Gault&Millau Belux is eveneens erg enthousiast. Volgens hem past dit project perfect binnen de verruiming die Gault&Millau enkele jaren geleden heeft gestart. De consulting voor topactoren zoals Belgocatering of Tomorrowland, de deelname van Callebaut aan de “De Praline van Morgen” wedstrijd en POP, de selectie van adressen die binnenkort op de nieuwe website van Gault&Millau verschijnt, zijn stuk voor stuk concrete voorbeelden van dat streven. En daar gaat Gault&Millau het niet bij laten, volgens Marc Declerck, ook zij houden namelijk van innovatie.

De winnaars:

‘Sustainability’: Foodwin: www.foodwin.org
‘Education’: Proef: www.proef.club
‘Institution or Service’: Tripping Chefs: www.facebook.com/trippingchefs
‘Events’: We can dance: http://wecandance.be
‘Product’: Tempcontrol: www.tempcontrol.com
‘Marketing/Promotion’: Jong Keukengeweld: www.facebook.com/jong.keukengeweld
Digital Award: Are They Happy: www.aretheyhappy.com
‘Restaurant’s Philosophy’: L’Air du temps: www.airdutemps.be
Entrepreneur of the Year: David Martin: www.lapaix.be

Ook RestaurantBelgie.be wil via deze weg Gault&Millau feliciteren met een alweer geslaagde editie. Uiteraard wensen wij ook de winnaars nog veel succes in de toekomst. Proficiat!

 

Comments

Add a comment

mood_bad
  • No comments yet.
  • chat
    Add a comment
    keyboard_arrow_up