Misschien heb je wel een restaurant dat de beste pasta ter wereld kan serveren. Maaar toch heb je weinig klanten? Hoe kan dit nu?
Het kan goed zijn dat je fantastisch lekker eten serveert, maar als je potentiële klanten hier niets van weten, dan zullen ze ook niet langskomen. Als weinig mensen weten dat je een restaurant uitbaat dat heerlijk eten serveert, zal je weinig klanten hebben. De oplossing hiervoor? Zorgen dat je beter bekend wordt.
Dat mensen is deze tijd steeds vaker het internet raadplegen is niets nieuws meer. Het internet heeft steeds meer functies en mensen vinden hier meestal alle informatie die ze nodig hebben. Als mensen tegenwoordig naar een restaurant willen gaan, gebeurt het vaker en vaker dat ze restaurants op het internet opzoeken. Ze vinden dan een restaurant dat hen aanspreekt, en gaan hier naartoe om het uit te proberen. Of ze hebben op een of ander social media kanaal gelezen dat een bepaald restaurant zeker de moeite waard is om een bezoekje aan te brengen. Als jouw restaurant niet op het internet terug te vinden is of niemand praat er over op social media, dan is de kans dus al klein dat er nieuwe klanten naar je restaurant komen.
Google heeft een mobielvriendelijk algoritme gereleast. Hierdoor zullen mobielvriendelijke websites in mobiele zoekresultaten een betere ranking hebben. Met andere woorden: als je een mobielvriendelijke website hebt, zal je dus sneller te zien zijn dan als je geen mobiele website of een mobielonvriendelijke website hebt. Ook wordt 88% van de zoekopdrachten naar “restaurant” vanaf een mobiel apparaat gedaan. Een overduidelijk grote meerderheid van de mensen die online naar restaurants zoekt, doet dit dus op een mobiel apparaat in de plaats van op hun desktop.
Mensen met een restaurant moeten er dus voor zorgen dat hun website perfect in orde is voor mobiele gebruikers die naar restaurants zoeken.
Je kan al beginnen met bekender te worden. Dit kan door een social media profiel aan te maken op enkele social media platformen. Hierop kan je dingen posten en volgers/likes krijgen die je bekendheid zullen doen stijgen.
Er zijn nu al 50 miljoen kleine ondernemers die gebruik maken van Facebook Business. Er is maar liefst 42% van de marketeers die Facebook als cruciaal/belangrijk beschouwt voor hun zaak. Door middel van Facebook kan je je zaak dus al heel wat meer bekendheid geven.
Dit kan heel effectief zijn om mensen in de buurt van je restaurant te targetten op Facebook. Er zijn restaurants die maar liefst 50% van hun klanten genereren door mensen op Facebook te targetten.
Het is bewezen dat websitebezoekers een website al snel verlaten wanneer ze lang moeten wachten eer dat het geladen is. Uit een onderzoek blijkt dat 33% van de website bezoekers de website al na 4 seconden vertraging. Ook heeft een trage laadtijd invloed op de Google ranking van zoekresultaten. Een website met een hele snelle laadtijd heeft een betere Google ranking dan een website met een trage laadtijd.